Антикорупційні заходи
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Антикорупційна програма розроблена з метою захисту прав і свобод громадян, забезпечення законності, правопорядку та громадської безпеки і є базовим документом Херсонського економічно-правового інституту (надалі Інститут), що визначає засади та вимоги дотримання норм антикорупційного законодавства керівництвом, співробітниками та іншими особами, що можуть діяти від імені та за дорученням закладу.
1.2. Антикорупційна програма Інституту розроблена відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших актів законодавства, що утворюють основу антикорупційного законодавства України.
1.3. Антикорупційні заходи скеровані на:
запобігання корупції, у тому числі на виявлення та усунення причин корупції (профілактику корупції);
виявлення корупційних правопорушень, розкриття та розслідування корупційних правопорушень;
мінімізацію та усунення наслідків корупційних правопорушень.
2.OCHOBHI ПОНЯТТЯ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ АНТИКОРУПЦІЙНІЙ ПРОГРАММІ
2.1. Для цілей Програми використовуються наступні основні поняття:
Антикорупційна експертиза - діяльність із виявлення в нормативно-правових актах, проектах нормативно-правових актів положень, які самостійно чи у поєднанні з іншими нормами можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень або правопорушень, пов'язаних з корупцією;
пряме підпорядкування - відносини прямої організаційної або правової залежності підлеглої особи від її керівника, в тому числі через вирішення (участь у вирішенні) питань прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень тощо, контролю за їх виконанням;
близькі особи - особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (крім осіб, взаємні права та обов'язки яких із суб'єктом не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також не залежно від зазначених умов чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням згаданого суб'єкта;
корупційне правопорушення - діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;
корупція - використання особою, зазначеною у частині 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей;
неправомірна вигода - грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи не грошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав;
потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень;
подарунок - грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають/одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової;
правопорушення, пов'язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;
приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;
реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи зазначених повноважень ,не вчинення дій під час виконання;
суб'єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої Закону України «Про запобігання корупції», інші особи, які зобов'язані подавати декларацію відповідно до цього Закону;
члени сім'ї - особи, які перебувають у шлюбі, а також їхні діти, у тому числі повнолітні, батьки, особи, які перебувають під опікою і піклуванням, інші особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки (крім осіб, взаємні права та обов'язки яких не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, алене перебувають у шлюбі;
запобігання корупції - діяльність Інституту щодо реалізації антикорупційної політики, скерованої на виявлення, вивчення, обмеження або усунення явищ, що породжують корупційні правопорушення або сприяють їх поширенню;
посадова особа - особа яка постійно або тимчасово обіймає посаду в Університеті, та функції якої пов'язані з виконанням організаційно- розпорядчих або адміністративно-господарських обов'язків;
організаційно-розпорядчі обов'язки - обов'язки окремих осіб, що за посадою здійснюють керівництво діяльністю Інституту, зокрема, ректор, перший проректор, проректори, декани факультетів, директор коледжу, головний бухгалтер, керівники структурних підрозділів (завідувачі кафедр, начальники відділів, лабораторій), тощо;
адміністративно-господарські обов'язки - обов'язки окремих осіб по управлінню або розпорядженню майном Інституту (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації, забезпечення контролю за цими операціями тощо), зокрема, працівники планово-господарських, постачальних, фінансових відділів і служб, завідувачі складами, лабораторіями, майстернями, тощо;
уповноважений - посадова особа підприємства, що призначається відповідно до законодавства про працю ректором Інституту в порядку передбаченому ухваленою антикорупційною програмою, далі за текстом Уповноважений.
3. МЕТА АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ
3.1. Антикорупційна програма відображає підтримку Інституту та його керівництвом антикорупційної стратегії держави, що підтверджується використанням етичних стандартів та принципів надання публічної інформації, про освітні послуги, встановлені розміри плати за ці послуги, наслідування кращих практик управління у сфері вищої освіти, підтримання ділової репутації Інституту на високому рівні.
3.2. Інституту визначає наступні цілі:
-мінімізувати ризики втягнення керівництва та працівників Інституту, незалежно від займаної посади, в корупційну діяльність;
- сформувати у співробітників, аспірантів, студентів та інших осіб цілісного єдиного усвідомлення та розуміння антикорупційної програми Інституту про неприйняття корупції у будь-яких її виявленнях;
- узагальнювати та роз'яснювати основні положення антикорупційного законодавства України;
- включити в обов'язок працівників Інституту знати та дотримуватися принципів і вимог цієї антикорупційної програми, основних положень антикорупційного законодавства, а також заходів щодо запобігання корупції.
4. ПРИНЦИПИ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ
4.1 Ректор Інституту, проректори, керівники структурних підрозділів формують етичний стандарт негативного відношення до будь-яких проявів корупції, подаючи приклад власною доброчесною поведінкою та здійснюючи ознайомлення з антикорупційним законодавством всіх працівників закладу та осіб, що отримують освіту в Інституту.
4.2 Ректор Інституту, проректори відповідають за організацію заходів, скерованих на реалізацію принципів та вимог антикорупційної програми, включаючи призначення осіб, відповідальних за розробку антикорупційних заходів, їх втілення в життя/реалізацію та контроль.
4.3 Всі працівники Інституту повинні керуватися чинним законодавством та антикорупційною програмою, дотримуватися принципів та вимог цієї програми.
4.4 Принципи та вимоги антикорупційної програми поширюються на посадових осіб та працівників Інституту, а також на інших осіб у випадках, коли відповідні обов'язки закріплені в договорах, в їх внутрішніх документах, або безпосередньо передбачені в законі.
4.5 Створення системи заходів протидії корупції грунтується на таких ключових принципах:
4.5.1 відповідності діяльності Інституту чинному законодавству загальноприйнятим нормам. Відповідність реалізованих антикорупційних заходів Конституції України, законодавству України та іншим нормативним правовим актам;
4.5.2 особистого прикладу керівництва вищого навчального закладу. Ключова роль керівництва Інституту в формуванні культури нетерпимості до корупції і в створенні внутрішньої організаційної системи запобігання та протидії корупції;
4.5.3 залучення співробітників Інституту та осіб, що здобувають вищу освіту в навчальному закладі до викоренення корупції, зокрема, забезпечення інформованості працівників Інституту про положення антикорупційного законодавства та їх активної участі у формуванні та реалізації антикорупційних стандартів і процедур;
4.5.4 пропорційності антикорупційних процедур ризику корупції. Розробка та виконання комплексу заходів, що дозволяють знизити ймовірність залучення посадових осіб Інституту, його керівництва в корупційну діяльність, що здійснюється з урахуванням існуючих корупційних ризиків;
4.5.5 ефективності антикорупційних процедур застосування в Інституту антикорупційних заходів, які забезпечують простоту реалізації і приносять значущий результат;
4.5.6 відповідальності та невідворотності покарання невідворотність покарання винних осіб незалежно від займаної посади, стажу роботи та інших умов, у разі вчинення ними корупційних правопорушень пов'язаних з виконанням трудових обов'язків, а також персональна відповідальність керівництва Університету за реалізацію внутрішньої організаційної антикорупційної політики;
4.5.7 постійного контролю та регулярного моніторингу. Регулярне здійснення моніторингу ефективності впроваджених антикорупційних стандартів і процедур, а також контролю за їх виконанням;
4.5.8 антикорупційного законодавства. Всі співробітники, повинні дотримуватися норм Конституції України, антикорупційного законодавства, що визначені, зокрема, Кримінальним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законом України «Про запобігання корупції», цією антикорупційною програмою, міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України та іншими нормативними актами, основними вимогами яких є заборона, дачі та отримання неправомірної вигоді, комерційного підкупу та посередництва у правопорушеннях.
5 СУБ'ЄКТИ, HA яких АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ ПОШИРЮЄТЬСЯ ДІЯ
5.1 Суб'єктами, на яких поширюється дія антикорупційної програми є, працівники Інституту, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно- господарських функцій, чи спеціально уповноважені особи на виконання таких функцій, а також інші особи, які не є посадовими або службовими особами та перебувають з Інституту у трудових відносинах.
6 АНТИКОРУПЦІЙНІ ЗАХОДИ, ЯКІ ПРОВОДИТЬ УНІВЕРСИТЕТ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
6.1 Уповноваженим з антикорупційної програми Інституту разом з посадовими особами структурних підрозділів розробляється конкретний перелік та опис антикорупційних заходів, які повинні реалізовуватися в цілях запобігання та протидії корупції в Інституті.
6.1.1 Аудит діяльності Інституту для ідентифікації (виявлення) корупційних ризиків (оцінка діяльності з точки зору настання несприятливих наслідків у контексті антикорупційного законодавства).
Для ідентифікації ризиків, які можуть постати перед Інститутом внаслідок порушення антикорупційного законодавства, керівництво Інститут на періодичній основі має проводити аудит діяльності, порядку прийняття рішень у сфері освіти, закупівель тощо. Результати аудиту дозволяють виявити зони підвищеного ризику і розробити ефективний план заходів, направлений на нейтралізацію юридичних і комерційних ризиків. Оцінка ризику це безперервний процес з постійним зв'язком між ректором, Уповноваженим та працівниками Інституту.
6.1.2 Моніторинг ділових партнерів.
6.1.3 При роботі з контрагентами необхідно здійснювати:
-перевірку нових бізнес-партнерів і постачальників;
-регулярні перевірки всіх контрагентів;
6.1.4 Посадовим особам Інституту та його працівникам забороняється залучати або використовувати посередників, партнерів, агентів, спільні підприємства чи інших осіб для вчинення будь-яких дій, які суперечать принципам і вимогам цієї антикорупційної програми або нормам антикорупційного законодавства.
6.1.5 Інститут здійснює вибір контрагентів для надання їм робіт і послуг на підставі конкурсу (аукціону, торгів, інших способів закупівель), основними принципами якого є відбір контрагента за найкращими конкурентними цінами, який передбачає:
-аналіз ринку пропонованих послуг;
-рівноправність, справедливість, відсутність дискримінації і необгрунтованих обмежень конкуренції по відношенню до контрагентів;
-чесний і розумний вибір пропозицій при комплексному аналізі вигод і витрат (насамперед ціни і якості продукції);
-цільове та економічно ефективне витрачання грошових коштів на придбання товарів, робіт, послуг та реалізацію заходів, спрямованих на скорочення витрат Інституту;
-відсутність обмеження допуску до участі у закупівлі шляхом встановлення надмірних вимог до контрагента;
-запобігання корупційним проявам, конфлікту інтересів та іншим зловживанням повноваженнями.
6.1.6 прагне мати ділові відносини з контрагентами, що підтримують вимоги антикорупційного законодавства, та/або контрагентами, які декларують неприйняття корупції.
6.1.7 Інститут заявляє, що відмовляється від стимулювання будь-яким чином працівників контрагентів, в тому числі шляхом надання грошових сум, подарунків, безоплатного виконання на їх користь робіт (послуг) та іншими, не перерахованими вище способами, що ставить працівника контрагента в певну залежність і спрямовані на забезпечення виконання цим працівником будь-яких дій на користь Інституту.
6.1.8 Інститут докладає всіх можливих зусиль, що мінімізують ризики ділових відносин з контрагентами, які можуть бути залучені в корупційну діяльність, для чого проводиться перевірка терпимості контрагентів до корупції, у тому числі перевірка наявності у них власних антикорупційних програм, їх готовності дотримуватися вимог цієї антикорупційної програми і включає в договори антикорупційні умови (застереження), а також надає взаємне сприяння для етичного ведення господарської діяльності та запобігання корупції.
6.1.9 У разі порушення норм антикорупційного законодавства Інститут і його контрагенти (партнери) зобов'язані:
-негайно повідомляти один одного у письмовій формі про будь-які випадки порушення антикорупційного законодавства;
- нагадувати іншим особам при здійсненні (виконанні) будь-яких угод (договорів), про обов'язок дотримуватися антикорупційного законодавства.
6.1.10 У разі появи в Інституті об'єктивних фактів, що вказують на порушення контрагентами антикорупційного законодавства, на адресу такого контрагента (партнера) направляється відповідне повідомлення з вимогою у термін до 10 днів надати відповідні роз'яснення. Неподання достатніх доказів, що безумовно підтверджують відсутність порушення антикорупційного законодавства, є порушенням істотних умов договору (істотним порушенням), укладеного між Інститутом та його контрагентом і дає право Інституту розірвати такий договір в односторонньому позасудовому порядку (повністю відмовитися від виконання договору), або призупинити його подальше виконання в односторонньому порядку в якійсь його частині (частково відмовитися від виконання договору) шляхом направлення відповідного письмового повідомлення.
6.2 Нормативне забезпечення, закріплення стандартів поведінки і декларація намірів передбачає:
-розробку і прийняття кодексу етики та службової поведінки працівників Інституту;
-розробку і прийняття положення про конфлікт інтересів;
-включення в договори, пов'язані з господарською діяльністю Інституту, стандартного антикорупційного повідомлення застереження про порушення антикорупційного законодавства.
6.3 Розробка і введення спеціальних антикорупційних процедур передбачає:
-введення процедури інформування працівниками роботодавця про випадки схиляння їх до скоєння корупційних порушень;
-введення процедури інформування Інституту про випадки вчинення корупційних правопорушень іншими працівниками, контрагентами Інституту чи іншими особами, що стали відомими працівникові.
6.4 Інститутом здійснюється навчання та інформування працівників з питань дотримання антикорупційного законодавства, а саме:
-ознайомлення працівників під підпис з нормативними документами, що регламентують питання попередження та протидії корупції в Інституті;
-проведення навчальних заходів з питань профілактики і протидії корупції;
-організація індивідуального консультування працівників з питань застосування (дотримання) антикорупційних стандартів і процедур.
6.5 Відповідність системи внутрішнього контролю в Інституті вимогам антикорупційної політики забезпечується шляхом здійснення контролю даних бухгалтерського обліку, наявності та достовірності первинних документів бухгалтерського обліку. Всі фінансові операції, які здійснюються в Інституті, повинні бути акуратно, правильно і з достатнім рівнем деталізації відображені в бухгалтерському обліку, задокументовані і доступні для перевірки. Перекручення або фальсифікація бухгалтерської звітності Інституту суворо заборонені і розцінюються як правопорушення.
6.6 Всім працівникам Інституту суворо забороняється прямо чи опосередковано, особисто або через посередництво третіх осіб брати участь у корупційних діях, пропонувати, давати, обіцяти, просити і отримувати хабарі або здійснювати платежі для спрощення адміністративних, бюрократичних та інших формальностей в будь-якій формі, в тому числі у формі грошових коштів, цінностей, послуг чи іншої вигоди, будь-яким особам і від будь-яких осіб чи організацій, включаючи комерційні організації, органи влади та самоврядування, державних службовців, приватних компаній та їх представників.
6.7 Працівникам Інституту забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб:
-у зв'язку із здійсненням такими особами діяльності, пов'язаної з виконанням своїх посадових обов'язків в Інституті;
- якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи.
6.8 Працівникам Інституту, дозволено приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, крім випадків, якщо вартість таких подарунків не перевищує один прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на день прийняття подарунка, одноразово, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не перевищує двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки. Обмеження щодо вартості подарунків не поширюється на подарунки, які:
-даруються близькими особами;
-одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.
6.9 Подарунки, одержані посадовими особами Інституту, як подарунки навчальному закладу є власністю держави і передаються йому в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
6.10 У випадку прийняття рішення працівником Інституту на користь особи, від якої він чи його близькі особи отримали подарунок, рішення працівника вважаються такими, що прийняті в умовах конфлікту інтересів.
6.11 Не допускаються подарунки від імені Інституту, його працівників та представників третім особам у вигляді грошових коштів.
6.12 Працівники Інституту у разі надходження до них пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов'язані невідкладно вжити таких заходів:
-відмовитися від пропозиції;
-за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію;
-залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа працівників;
-письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або Уповноваженого, спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції.
Якщо особа, на яку поширюються обмеження щодо одержання подарунків, виявила у своєму службовому приміщенні чи отримала майно, що може бути неправомірною вигодою, або подарунок, вона зобов'язана невідкладно, але не пізніше одного робочого дня, письмово повідомити про цей факт свого безпосереднього керівника або Уповноваженого.
Про виявлення майна, що може бути неправомірною вигодою, або подарунка складається акт, який підписується особою, яка виявила неправомірну вигоду або подарунок, та її безпосереднім керівником або Уповноваженим.
У разі якщо майно, що може бути неправомірною вигодою, або подарунок виявляє керівна особа Інституту, акт про виявлення майна, що може бути неправомірною вигодою, або подарунка підписує ця особа та Уповноважений.
Предмети неправомірної вигоди, а також одержані або виявлені подарунки зберігаються в Інституті до їх передачі спеціально уповноваженим суб'єктам у сфері протидії корупції.
У випадку наявності в працівника Інституту сумнівів щодо можливості одержання ним подарунка, він має право письмово звернутися для одержання консультації з цього питання до Уповноваженого або територіального органу Національного агентства, який надає відповідне роз'яснення.
6.13 Взаємодія з державними службовцями.
6.13.1 Керівництво Інституту не здійснює самостійно або через своїх працівників оплату будь-яких витрат (грошову винагороду, позички, послуги, оплату розваг, відпочинку, транспортних витрат та інші винагороди) за державних службовців та їх близьких родичів (або в їхніх інтересах) з метою одержання або збереження переваги для Інституту в комерційній діяльності.
6.13.2 Працівники Інституту самостійно несуть відповідальність за корупційні прояви у разі взаємодії з державними службовцями відповідно до чинного законодавства України.
7 НОРМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ ПРАЦІВНИКІВ ІНСТИТУТУ
7.1 Працівники Інституту під час виконання своїх службових обов'язків зобов'язані неухильно додержуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, а саме:
-сумлінно, компетентно, вчасно, результативно і відповідально виконувати професійні обов'язки, проявляти ініціативу і творчі здібності, постійно підвищувати професійну кваліфікацію та удосконалювати організацію своєї роботи, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильність до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку у суспільстві або безпеці громадян, дотримуватися високої культури спілкування, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, інших осіб, з якими у них виникають відносини під час виконання своїх обов'язків;
-при виконанні своїх повноважень дбайливо (раціонально, ефективно та економно) використовувати матеріальні та фінансові ресурси, які їм доручені;
- не розголошувати і не використовувати в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв'язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов'язків, крім випадків, встановлених законом;
-приймати рішення у рамках своєї визначеної компетенції та доручень на основі наявної відповідної інформації, незалежно від своїх власних інтересів та виключно в інтересах навчального закладу;
- всі заяви, зроблені працівниками Інституту від імені навчального закладу, повинні бути правдивими та вичерпними.
8 ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ ІНСТИТУТУ
У зв'язку із запобіганням і протидією корупції у діяльності Інституту
8.1 На працівників Інституту покладаються наступні обов'язки, пов'язані із запобіганням та протидією корупції:
- утримуватися від вчинення і (або) участі у вчиненні корупційних правопорушень в інтересах або від імені Інституту;
-утримуватися від поведінки, яка може бути витлумачена оточуючими готовність вчинити або брати участь у скоєнні корупційного як правопорушення в інтересах або від імені Інституту;
-негайно інформувати безпосереднього керівника, Уповноваженого або керівництво Інституту про випадки наявності у працівника наміру вчинити корупційне правопорушення;
-негайно інформувати безпосереднього керівника, Уповноваженого або керівництво Інституту про випадки притягнення до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення;
-негайно інформувати безпосереднього керівника, Уповноваженого або керівництво Інституту про відому працівникові інформацію щодо випадків вчинення корупційних правопорушень іншими працівниками, контрагентами Інституту чи іншими особами;
- повідомляти безпосереднього керівника або Уповноваженого про виникнення або можливість виникнення у працівника конфлікту інтересів.
9 ПРАВОВИЙ СТАТУС, УПОВНОВАЖЕНОГО, ПРАВА I ПОСАДОВОЇ ОБОВ'ЯЗКИ ОСОБИ, Як ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ЗА ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
9.1 Правовий статус Уповноваженого
9.1.1 Уповноважений є посадовою особою Інституту, що призначається відповідно до законодавства про працю наказом ректора Інституту.
9.1.2 Уповноваженим може бути фізична особа, яка здатна за своїми діловими та моральними якостями, професійним рівнем, станом здоров'я виконувати відповідні обов'язки.
9.1.3 Не може бути призначена на посаду Уповноваженого особа, яка:
-має непогашену чи не зняту в установленому законом порядку судимість;
-за рішенням суду визнана недієздатною чи дієздатність якої обмежена;
-звільнена з посад у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування за порушення присяги або у зв'язку з вчиненням корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, протягом трьох років з дня такого звільнення.
9.1.4 Несумісною з діяльністю Уповноваженого є робота на посадах, зазначених у пункті 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», а також будь-яка інша діяльність, яка створює реальний чи потенційний конфлікт інтересів з діяльністю юридичної особи.
9.1.5 У разі виникнення обставин несумісності, Уповноважений у дводенний строк з дня виникнення таких обставин зобов'язаний повідомити про це ректора Університету з одночасним поданням заяви про розірвання трудового договору за власною ініціативою.
9.1.6 Уповноважений може бути звільнений з посади достроково у разі:
-розірвання трудового договору за ініціативи Уповноваженого;
-розірвання трудового договору з ініціативи ректора Інституту за умови надання згоди Національним агентством;
-неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров'я відповідно до висновку медичної комісії, що створюється за рішенням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я;
-набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення його померлим;
-набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
-смерті.
9.1.7 Про звільнення особи з посади Уповноваженого ректор письмово повідомляє Національне агентство протягом двох робочих днів та забезпечує невідкладне подання нової кандидатури на вказану посаду.
9.2 Уповноважений підпорядкований та підзвітний лише ректору.
9.3 Заробітна плата Уповноваженого повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для належного виконання ним обов'язків 3 урахуванням характеру, інтенсивності небезпечності роботи, та стимулювати досягнення високих результатів у діяльності, компенсувати його інтелектуальні затрати.
-надає працівникам Інституту, а також працівникам відокремлених структурних підрозділів Інституту методичну консультаційну та допомогу з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства;
-вживає заходів до виявлення конфлікту інтересів та сприяти його усуненню, контролювати дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявляти сприятливі для вчинення корупційних правопорушень ризики в діяльності посадових осіб і працівників університету, вносити пропозиції щодо усунення таких ризиків;
-разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами або працівниками Інституту, інформує в установленому порядку ректора та начальника юридичного відділу, а також правоохоронні органи відповідно до їх компетенції;
-веде облік працівників Інституту, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень;
-розглядає в межах повноважень повідомлення щодо причетності працівників Інституту та працівників відокремлених структурних підрозділів Інституту до вчинення корупційних правопорушень;
-взаємодіє з підрозділами, у тому числі відокремленими структурними підрозділами Інституту у сфері протидії корупції;
-надає допомогу в заповненні декларацій відповідним особам;
-здійснює інші обов'язки в межах своєї компетенції за дорученням керівництва Інституту;
-абовязаний не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які йому було довірено або які стали йому відомі у зв'язку з виконанням посадових обов'язків;
9.4 Уповноважений має право:
-ознайомлюватися з проектами рішень керівництва Інституту, що стосуються його діяльності;
-вносити пропозиції керівництву Інституту щодо поліпшення заходів з питань запобігання та виявлення корупції в університеті та y відокремлених структурних підрозділах Інституту;
-отримувати від структурних підрозділів Інституту інформацію і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань, а також в установленому законом порядку інформацію з обмеженим доступом або таку, що містить державну таємницю;
-проводити або брати участь в проведенні в установленому порядку службові розслідування (перевірки) в Інституті та відокремлених структурних підрозділах з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного правопорушення або невиконання вимог антикорупційного законодавства;
-отримувати від працівників Інституту усні та письмові пояснення з питань, які виникають під час проведення службових розслідувань (перевірок);
-під час проведення службових розслідувань (перевірок) має право з урахуванням безперешкодний обмежень, законодавством, установлених на доступ до приміщень і територій Інституту і відокремлених структурних підрозділів, документів та матеріалів, що стосуються предмета службового розслідування (перевірки);
-за дорученням керівника Інституту брати участь у нарадах, перевірках діяльності Інституту та структурних підрозділів Інституту;
-вимагати від керівництва Інституту, свого безпосереднього керівника сприяння у виконанні обов'язків, передбачених цією посадовою інструкцією.
9.5 Забороняється покладення на Уповноваженого з питань запобігання та виявлення корупції обов'язків, що не належать або виходять за межі його повноважень.
10 МОНІТОРИНГ TA КОНТРОЛЬ 3A ДОТРИМАННЯМ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ
10.1 У зв'язку з можливою зміною в часі корупційних ризиків та інших факторів, що впливають на діяльність навчального закладу, Інститут здійснює моніторинг впроваджених адекватних заходів щодо запобігання корупції, контролює їх дотримання, а у разі необхідності переглядає та вдосконалює їх.
11 УМОВИ КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ ІНФОРМУВАННЯ УПОВНОВАЖЕНОГО ПРАЦІВНИКАМИ ΠΡΟ ФАКТИ ПІДБУРЕННЯ до ВЧИНЕННЯ КОРУПЦІЙНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ АБО ΠΡΟ ВЧИНЕНІ ІНШИМИ ПРАЦІВНИКАМИ чи ОСОБАМИ КОРУПЦІЙНИХ АБО ПОВЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ ПРАВОПОРУШЕНЬ. ЗАХИСТ ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ НАДАЮТЬ ДОПОМОГУ В ЗАПОБІГАННІ І ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ
11.1 Інститут вимагає від своїх працівників дотримання цієї антикорупційної програми, інформуючи їх про ключові принципи, вимоги та санкції за порушення.
11.2 В Інституті організовуються безпечні, конфіденційні і доступні способи інформування ректора, Уповноваженого (письмова заява на ім'я ректора або Уповноваженого або особисте звернення; повідомлення за допомогою телефонного або факсимільного зв'язку, електронної пошти та інше) про факти хабарництва з боку осіб, які надають послуги в інтересах комерційної організації або від її імені. На адресу ректора Інституту або Уповноваженого можуть надходити пропозиції щодо поліпшення антикорупційних заходів і контролю, а також запити з боку працівників і третіх осіб.
11.3 В Інституті постійно проводиться навчання з питань доброчесного повідомлення про факти корупції, зокрема:
-регулярне проведення інформаційних кампаній, спрямованих на формування психологічної установки у працівників щодо несприйняття корупції як способу розв'язання проблеми;
-підвищення рівня правової свідомості працівників, зокрема, в частині обізнаності щодо своїх прав та свобод, механізму їх реалізації, конфіденційності та правових способів захисту викривачів;
-роз'яснення найбільш важливих антикорупційних заходів, що здійснюються в державі, положень законодавства про запобігання корупції, зокрема, в частині визначення видів та форм корупційної поведінки;
-системне проведення освітніх заходів щодо моделей поведінки у тих чи інших ситуаціях з можливими корупційними ризиками.
11.4 В Інституті запроваджуються умови конфіденційності, а саме:
-інформація про викривача (особа, яка надає допомогу в запобіганні і протидії корупції) може бути розголошена лише за його згодою, крім випадків, встановлених законом;
-повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» може бути здійснене працівником Інституту без зазначення авторства (анонімно);
-конфіденційними визнаються всі відомості щодо викривачів та корупційних проявів працівників, отримані від співробітників Інституту чи інших осіб;
-розгляд повідомлень про корупційні прояви працівників здійснюється з урахуванням положень ст. 53 Закону України «Про запобігання корупції»;
-анонімне повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені;
-анонімне повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» підлягає перевірці у термін не більше п'ятнадцяти днів від дня його отримання. Якщо у вказаний термін перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, ректор Інституту продовжує термін розгляду повідомлення до тридцяти днів від дня його отримання.
Особи, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, перебувають під захистом держави.
За наявності загрози життю, житлу, здоров'ю та майну осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, або їх близьких осіб, у зв'язку із здійсненим повідомленням про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» та цієї антикорупційної програми, правоохоронними органами до них можуть бути застосовані правові, організаційно-технічні та інші спрямовані на захист від протиправних посягань заходи, передбачені Законом України "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві".
Особа або член її сім'ї не може бути звільнена чи примушена до звільнення, притягнена до дисциплінарної відповідальності чи піддана з боку керівництва Інституту негативним заходам впливу (переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) або загрозі таких заходів впливу у зв'язку з повідомленням нею про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» та цієї антикорупційної програми іншою особою.
У разі підтвердження викладеної у повідомленні інформації про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» та цієї антикорупційної програми ректор Інституту вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції.
12 ІНФОРМУВАННЯ УПОВНОВАЖЕНОГО ПРАЦІВНИКАМИ ІНСТИТУТУ ПОТЕНЦІЙНОГО ВИНИКНЕННЯ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ, РЕАЛЬНОГО, ПОРЯДОК ВРЕГУЛЮВАННЯ ВИЯВЛЕНОГО КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ
12.1 Працівники Інституту зобов'язані:
-вживати заходи щодо недопущення виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів;
-повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізналися чи повинні були дізнатися про наявність у них реального чи потенційного конфлікту інтересів свого безпосереднього керівника та Уповноваженого;
-не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
-вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
12.2 Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів здійснюється шляхом:
-усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;
-застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій або прийняття рішень;
-обмеження доступу особи до певної інформації; перегляду обсягу службових повноважень особи;
-переведення особи на іншу посаду; звільнення особи.
12.3 Самостійне врегулювання конфлікту інтересів співробітниками Інституту здійснюється шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих про це документів Уповноваженому.
13 ПРОВЕДЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ УПОВНОВАЖЕНИМ ПРАЦІВНИКІВ ІНСТИТУТУ З ПИТАННЯ АНТИКОРУПЦІЙНИХ СТАНДАРТІВ TA ПРОЦЕДУР, ПРОВЕДЕННЯ ПІДВИЩЕННЯ ЇХ КВАЛІФІКАЦІЇ У СФЕРІΙ ЗАПОБІГАННЯ І ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ
13.1 Працівники Інституту можуть звернутися у робочий час до Уповноваженого щодо надання роз'яснення та консультаційної допомоги з питань запобігання та врегулювання конфліктів інтересів, запобігання та виявлення корупції в Інституті.
13.2 Для формування належного рівня антикорупційної культури при прийнятті на роботу до Інституту працівників, їх ознайомлюють з вимогами цієї антикорупційної програми і пов'язаних з нею документів, а для діючих працівників Інституту проводяться періодичні інформаційні заходи.
13.3 Дотримання працівниками Інституту принципів і вимог цієї антикорупційної програми враховується при формуванні кадрового резерву для висунення на вищі посади, а також у разі накладення дисциплінарних стягнень.
13.4 Інформування та навчання:
13.4.1 формування у працівників Інституту базових знань з питань антикорупційного законодавства;
13.4.2 підвищення антикорупційної культури, неприйняття корупції, дотримання принципів і вимог цієї антикорупційної програми;
13.4.3 розміщення цієї антикорупційної програми у вільному доступі на офіційному сайті в мережі Інтернет.
14 ВЖИТТЯ ЗАХОДІВ РЕАГУВАННЯ ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ФАКТІВ КОРУПЦІЙНИХ АБО ПОВ'ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ ПРАВОПОРУШЕНЬ В ІНСТИТУТІ
14.1 Відповідальність за невиконання (неналежне виконання) антикорупційної програми.
14.1.1 Працівники всіх структурних підрозділів Інституту, незалежно від займаної посади, несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України, за дотримання Закону України «Про запобігання корупції», цієї антикорупційної програми. Крім цього, безпосередні керівники відповідають за своїх підлеглих.
14.1.2 Особи, винні в порушенні вимог цієї антикорупційної програми, а також Закону України «Про запобігання корупції», можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної, цивільно-правової або кримінальної відповідальності за ініціативою ректора Університету, правоохоронних органів чи інших осіб у порядку та на підставах, передбачених законодавством України, спеціальними нормативними актами та трудовими договорами.
14.1.3 Університет заявляє про те, що жодного працівника не буде піддано санкціям (у тому числі звільненню, зниженню на посаді, позбавленню премії), якщо він повідомив про передбачуваний факт корупції, відмовився отримати неправомірну вигоду, здійснити комерційний підкуп, в тому числі, якщо в результаті такої відмови в Інституті виникла упущена вигода або не було отримано комерційні та конкурентні переваги.
14.1.4 Особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов'язане з корупцією, однак щодо якої судом не застосовано покарання або не накладено на неї стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, пов'язаною з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або такою, що прирівнюється до цієї діяльності, підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності.
14.1.5 3 метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення або невиконанню вимог антикорупційної програми, а також Закону України «Про запобігання корупції» в інший спосіб, рішенням ректора Інституту відносно особи вчинила таке правопорушення, яка проводиться службове розслідування.
14.1.6 Особа, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, якщо інше не передбачено Конституцією і законами України, може бути відсторонена від виконання посадових обов'язків за рішенням ректора Інституту до закінчення розгляду справи судом.
14.1.7 У разі закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, у зв'язку з відсутністю події або складу адміністративного правопорушення відстороненій від виконання посадових обов'язків особі відшкодовується середній заробіток за час вимушеного прогулу, пов'язаного з таким відстороненням.
14.2 Співпраця з правоохоронними органами у сфері протидії корупції.
14.2.1 Співпраця з правоохоронними органами є важливим показником дійсної прихильності Інституту до декларованих антикорупційних стандартів поведінки.
Дане співробітництво може здійснюватися в різних формах:
-повідомлення у відповідні правоохоронні органи про випадки вчинення корупційних правопорушень, про які стало відомо в Інституті;
-надання сприяння уповноваженим представникам контрольно- наглядових і правоохоронних органів при проведенні ними інспекційних перевірок діяльності Інституту з питань запобігання та протидії корупції;
-надання сприяння уповноваженим представникам правоохоронних органів при проведенні заходів по припиненню енню або розслідуванню корупційних злочинів, включаючи оперативно-розшукові заходи;
-невтручання керівництва і працівників Інституту у виконання службових обов'язків посадовими особами судових або правоохоронних органів.
15 ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ 3MIH ДО АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ
15.1 При виявленні недостатньо ефективних положень цієї антикорупційної програми або пов'язаних з ним антикорупційних заходів Інституту, або при зміні вимог чинного законодавства України у сфері антикорупційної політики, керівництво Інституту організовує розробку та реалізацію плану дій щодо перегляду і зміни цієї антикорупційної програми та/або антикорупційних заходів.
15.2 Антикорупційна програма та зміни до неї затверджуються ректором Інституту та вводиться в дію його наказом після її обговорення з працівниками Інституту. Після її затвердження, текст антикорупційної програми оприлюднюється на офіційному сайті Інституту у вільному доступі.
15.3 Положення антикорупційної програми мають міститися в трудових договорах (контрактах), правилах внутрішнього трудового розпорядку, а також можуть включатися до договорів, які укладаються Інститутом з іншими юридичними та фізичними особами.
Уповноважений -
ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ ХЕРСОНСЬКОГО ЕКОНОМІЧНО-ПРАВОВОГО ІНСТИТУТУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Вченої ради Херсонського економічно правового інституту
Протокол від 05 жовтня 2019 р.
№ 2
Введено в дію наказом ректора від 8 10 2019 р.
№ 36-C
| з/п | Найменування заходу | Строк виконання | Відповідальні за виконання |
| 1 | 2 | 3 | 4 |
| 1. | У роботі використовувати Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, затверджені Рішенням НАЗК від 29.09.2017 № 839. | постійно | Ректор, проректори, директор коледжу. уповноважена особа, декани факультетів. керівники структурних підрозділів (в т.ч. відокремлених) |
| 2. | Організовувати роботу, спрямовану на запобігання та виявлення корупції, шляхом планування і проведення навчання. роз'яснювальної роботи серед працівників, професорсько- викладацького складу, студентів інституту з питань дотримання Закону України «Про запобігання корупції» та інших актів антикорупційного спрямування. | постійно | Директор коледжу. декани факультетів, керівники структурних підрозділів (в т.ч. відокремлених) |
| 3. | Здійснювати аналіз звернень громадян, підприємств, установ та організацій щодо можливих проявів корупції, вжитих заходах за результатами їх розгляду. | постійно | Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
| 4. | Надавати допомогу працівникам інституту в заповненні електронної декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави. | до 01.04.2018 року при звільненні/призначенні на відповдну посаду | Начальник юридичного відділу. уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції, начальник відділу кадрів, головний бухгалтер, начальник відділу технічних засобів навчання |
| 5. | Перед початком кожного навчального року поновляти списки професорсько- викладацького складу, у яких вони своїм підписом будуть підтверджувати свою свідомість про відповідальність за зловживання та корупційні дії. | на початку нового навчального року | Декани факультетів, директор коледжу |
| 6. | Застосовувати заходи щодо усунення наслідків корупційних діянь відповідно до законодавства у разі надходження інформації. отримання постанови СУДУ ПРО накладення адміністративного стягнення за вчинення корупційного діяння на працівника (студента) інституту (підготовка розпорядчих документів, наказів | при находженні інформациії | Начальник юридичного відділу. уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції, начальник відділу кадрів, керівники СТРУКТУРНИХ підрозділів (в т.ч. відокремлених) |
| 7. | Проводити анонімне опитування серед студентів та працівників інституту щодо виявлення можливих фактів порушення антикорупційного законодавства. | упродовж року | Проректор з науково- педагогічної та виховної роботи. уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції, директор коледжу. декани факультетів. керівники структурних підрозділів (в т.ч. |
| 8. | Вживати заходів щодо недопущения реального i потенціального конфлікту інтересів. Невідкладно у письмовій формі повідомляти безпосереднього керівника та уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції про наявність конфлікту інтересів. | постійно | Проректори. уповноважена особа, директор коледжу. декани факультетів. керівники структурних підрозділів (в т.ч. відокремлених) |
| 9. | Надавати консультації з питань застосування антикорупційного законодавства з метою запобігання та протидії корупції ректору, проректорам, керівникам структурних підрозділів. директорам відокремлених структурних підрозділів інституту на їх вимогу. | упродовж року | Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції. начальник юридичного відділу |
| 10. | Здійснювати контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, збереження майна, достовірністю ведення бухгалтерського обліку. | постійно | Ректор, проректори за розподілом функціональних обов'язків, головний бухгалтер, начальник внутрішнього аудиту. начальник відділу закупівлі та розподілу матеріальних цінностей |
| 11. | Здійснювати прозору процедуру закупівель товарів, робіт, послуг за рахунок державних коштів згідно законодавства з метою запобігання можливим проявам корупції. фінансовим правопорушенням та іншим зловживанням | при здійсненні закупівель | Проректори за розподілом функціональних обов'язків, головний бухгалтер, начальник юридичного відділу. уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
| 12. | Забезпечити оприлюднення результатів діяльності тендерного комітету на офіційному сайті інституту. | постійно | Голова тендерного комітету, проректор із забезпечення навчальної, науково- педагогічної діяльності та розвитку інституту |
| 13. | Забезпечити облік усних та письмових повідомлень про конфлікт інтересів, а також облік працівників і осіб, які працюють та навчаються в Інституті притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень. | постійно | Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції, начальник відділу кадрів |
| 14. | Розробити та включати и проекти господарських договорів, що укладаються з контрагентами, контракти з професорсько- викладацькими працівниками та інші нормативно-правові документи інституту відповідні положення щодо вимог антикорупційного законодавства. | до 20.02.2018, далі за потребою |
Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції, начальник юридичного відділу, начальник відділу кадрів |
| 15. | Приймати участь в опрацюванні законопроектів, пов'язаних з виконанням вимог антикорупційного законодавства. | упродовж року | Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції. начальник юридичного відділу, начальник відділу кадрів |
| 16. | При прийомі на роботу інформувати працівників про необхідність неухильного дотримання антикорупційного законодавства України та недопустимість вчинення корупційних діянь. | постійно | Начальник відділу кадрів, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
| 17. | Проводити службові розслідування (перевірки) з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного порушення або невиконанню вимог антикорупційного законодавства. | за потребою | Комісія з проведення розслідування (перевірки) за наказом ректора інституту |
| 18. | Активізувати роботу органів студентського самоврядування з профілактики, запобігання та виявлення корупції. | постійно | Голова Студентської ради |
| 19. | Розглядати на Вченій раді інституту питання запобігання та виявлення корупції. Забезпечити функціонування в Інституті та Коледжі, на факультетах «Скриньки довіри». | систематично | Декани факультетів, директор коледжу |
| 20. | Забезпечити доведення до відома співробітників та осіб, які навчаються в інституті, інформації щодо змін в антикорупційному законодавстві. | постійно | Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції. керівники структурних підрозділів (в т. ч. відокремлених) |
| 21. | Своєчасно інформувати правоохоронні органи про протиправні дії працівників інституту, а також вживати заходів щодо співпраці з правоохоронними органами та судам и в частині надання їм допомоги у процесі перевірки причин вчинення зазначених дій. | за потребою |
Ректор інституту. уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції |
| 22. | Забезпечити висвітлення інформації щодо вимог антикорупційного законодавства на WEB-сайті Інституту у розділі «Запобігання тавиявлення корупції». |
постійно | Начальник відділу технічних засобів навчання |
| 23. | Згідно з основними напрямами діяльності Інституту вносити необхідні корективи в організацію роботи та вживати заходів щодо усунення недоліків, виявлених перевірками ДФІ. правоохоронними органами щодо забезпечення виконання вимог законодавства України з питань запобігання корупції. |
за потребою | Проректори, керівники структурних підрозділів (в т. ч. відокремлених) |
ПОЛОЖЕННЯ ПРО КОМІСІЮ З ОЦІНКИ КОРУПЦІЙНИХ РИЗИКІВ В ХЕРСОНСЬКОМУ ЕКОНОМІЧНО-ПРАВОВОМУ ІНСТИТУТІ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Вченої ради Херсонського економічно правового інституту
Протокол від 22 листопада 2019 р.
№ 3
Введено в дію наказом ректора від 25 11 2019 р.
1. Це Положення визначає загальні засади утворення і діяльності Комісії з проведення оцінки корупційних ризиків у Херсонському економічно-правовому інституті (далі - Комісія), її функції та повноваження.
2. Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом, який утворюється для проведення оцінки корупційних ризиків у Херсонському економічно-правовому інституті (далі - Інститут).
3. У своїй роботі Комісія керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, іншими актами законодавства та цим Положенням.
4. Основними завданнями Комісії є:
1) проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Інституту;
2) розроблення за результатами проведеної оцінки пропозицій щодо усунення виявлених корупційних ризиків у діяльності Інституту;
5. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
1) здійснює планування діяльності з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Інституту та подає відповідний план на затвердження голові Комісії. За необхідності переглядає цей план на різних етапах проведення оцінки корупційних ризиків;
2) проводить аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища Інституту з метою виявлення ризиків у нормативно-правових актах та організаційно- управлінській діяльності ХΕΠΙ;
3) організовує шляхом використання різних джерел отримання інформації для ідентифікації (виявлення) корупційних ризиків;
4) здійснює ідентифікацію (виявлення) корупційних ризи
5) здійснює у встановленому порядку оцінку корупційних ризиків;
6) готує звіт за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Інституту та пропозиції щодо заходів із усунення (зменшення рівня) виявлених корупційних ризиків;
7) розробляє на підставі проведеної оцінки корупційних ризиків пропозиції до проекту антикорупційної програми Інституту.
8) Комісія для виконання покладених на неї завдань має право:
9) одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання поставлених перед Комісією завдань;
10) заслуховувати представників структурних підрозділів Інституту (при необхідності);
11) вносити керівництву Інституту пропозиції щодо вдосконалення роботи з питань запобігання та виявлення корупції;
12) залучати до роботи комісії в установленому законодавством порядку інших працівників Інституту, які не входять до її складу, але можуть надати інформацію для здійснення об'єктивної та якісної оцінки корупційних ризиків у діяльності Інституту;
13) використовувати для забезпечення своєї діяльності необхідні матеріально- технічні ресурси Інституту.
14) Персональний склад Комісії визначається наказом ректора Інституту. Комісію очолює голова Комісії.До складу Комісії входять особи, які знають особливості діяльності, Інституту його внутрішнє і зовнішнє середовище.
6. Комісії:
1) організовує роботу Комісії та забезпечує для цього необхідні умови;
2) затверджує робочий план з проведення оцінки корупційних ризиків;
3) визначає перелік питань для розгляду на засіданні Комісії;
4) забезпечує усім присутнім на засіданні членам Комісії можливість узяти участь в обговоренні питань порядку денного та висловити свою думку.
7. Секретар Комісії:
1) готує проекти порядку денного засідання Комісії;
2) інформує членів Комісії та запрошених осіб про дату, час і місце проведення
засідання Комісії та порядок денний; 3) оформлює протоколи засідання Комісії;
4) готує інші документи, необхідні для забезпечення роботи Комісії.
8. Члени Комісії мають право:
1) ознайомлюватися з матеріалами, що належать до повноважень Комісії;
2) висловлювати свою позицію під час засідання Комісії та брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування;
3) ініціювати в разі потреби скликання засідання Комісії;
4) здійснювати інші повноваження, які пов'язані із забезпеченням діяльності Комісії.
9. Члени Комісії зобов'язані:
1) брати участь у засіданнях Комісії;
2) дотримуватися вимог законодавства та цього Положення;
3) бути неупередженими та об'єктивними,
4) не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, яка стала їм відома у зв'язку з виконанням своїх функцій.
5) Організаційною формою діяльності Комісії є засідання, які проводяться
відповідно до затвердженого плану роботи Комісії або в разі потреби.
6) Засідання Комісії є правоможним, якщо в ньому бере участь не менше половини від загального складу Комісії.
7) Рішення Комісії приймається простою більшістю голосів, яке оформлюється протоколом засідання. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Комісії.
8) У протоколі зазначається поіменний список присутніх на засіданні Комісії, питання, які розглядалися, та рішення, прийняті за результатами обговорення відповідного питання, із зазначенням результатів голосування.
9) Кожен член Комісії має право внести до протоколу свої пропозиції та зауваження з питання, яке розглядалося на засіданні.
10) Протокол засідання Комісії оформляється протягом трьох робочих днів після проведення засідання, підписується головою та секретарем Комісії. Копія протоколу доводиться до відома всіх членів Комісії.
11) Рішення Комісії мають рекомендаційний характер.
С К Л А Д
Комісії з оцінки корупційних ризиків в ПВНЗ “Херсонський
економічно-правовий інститут”
1. Голова комісії - проректор з навчальної та методичної роботи Шаповалова В.М,
2. Секретар комісії - Начальник навчальної частини Харламова О.М.;
3. Члени комісії:
- Декан денної та заочної форми навчання - Стаднійчук Р.В.;
- Директор коледжу - Зазуляк І.І.;
- Викладач коледжу - Соловьйов О.Ю.
